thoughts about art & philosophy - at the border between painting and photography pensamientos sobre la filosofía del arte - en la frontera entre la pintura y la fotografía
Wednesday, February 22, 2012
Rakel
To smear or obliterate is the most important and best-known technique of Gerhard Richter. Many of his pictures are just abstract colores, which are smudged with a "Rakel". A Rakel is a wooden or plastic instrument, known from the craftsman shops to elapse coulor over a plane surface (http://www.google.de/search?tbm=isch&hl=de&source=hp&biw=1920&bih=1008&q=maler+Rakel&gbv=2&oq=maler+Rakel&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=3&gs_upl=1622l5250l0l5682l11l11l0l2l0l0l148l1248l0.9l9l0). Already a simple plan can be used as an instrument, to allocate coloures over the canvas (http://www.hoehnepresse-media.de/medien/gerhard_richter_painting/download/GR%20Rakel%20Studio.jpg). This foto shows one of his pictures with a mirror effect. Maybe he would like it...
Borrar o desvanecer los colores es la técnica más importante y más conocido de Gerhard Richter. Muchos de sus imagines son sólo colores abstractos, que son desvanecido o difuminado con un "Rakel". A Rakel es un instrumento de madera o plástico, conocida por las tiendas de artesanos que transcurra coulor sobre una superficie plana. Ya un plan simple puede ser utilizado como un instrumento, para confundir los coloures sobre el lienzo (% http://www.hoehnepresse-media.de/medien/gerhard_richter_painting/download/GR 20Rakel 20Studio.jpg%). Esta fotos muestra la technica de borrar al exemplo de una de sus imágenes - con un efecto de espejo. Tal vez le gustaría ...
We also could overpaint a classic pictur in this way. The genius of Richter make us think, what is under the lay of diferent coloures. También se podría borrar un imagen clásico de esta manera. El genio de Richter nos hace pensar, lo que está abajo de los laicos de coloures diferentes.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment